

Türkiye'de Üçüncü Mobilite: Eğitim Atölyeleriyle Dijital Yeterliliklerde Yeni Ufuklar Açıldı
Akçakoca Mesleki Eğitim Merkezi Müdürlüğünce yürütülen “İşyeri Tabanlı Mesleki Eğitimde Dijital Yeterliliklerin Güçlendirilmesi, Entegrasyonu ve Kalite Standartlarının Artırılması” isimli projenin son hareketliliğini Türkiye’de yaptı. Proje ortakları Istituto Istruzione Superiore 'E. Majorana - A. Cascino' ve Previform - Laboratório, Formação, Higiene e Segurança do Trabalho, Lda katılımcıları ile üçüncü aktivite gerçekleştirildi.
2023-1-TR01-KA210-VET-000166711
Erasmus+ KA210-VET - Small-Scale Partnerships in Vocational Education And Training
Strengthening, Integration Of Digital Competencies And Improve Quality Standarts in Workplace-Based Vocational Education
Akçakoca Mesleki Eğitim Merkezi Müdürlüğünce yürütülen “İşyeri Tabanlı Mesleki Eğitimde Dijital Yeterliliklerin Güçlendirilmesi, Entegrasyonu ve Kalite Standartlarının Artırılması” isimli projenin son hareketliliğini Türkiye’de yaptı. Proje ortakları Istituto Istruzione Superiore 'E. Majorana - A. Cascino' ve Previform - Laboratório, Formação, Higiene e Segurança do Trabalho, Lda katılımcıları ile üçüncü aktivite gerçekleştirildi.
Erasmus+ KA210-VET projesinin bir parçası olarak, AKÇAKOCA MESLEKİ EĞİTİM MERKEZİ olarak 26-30 Mayıs 2025 tarihleri arasında Türkiye'de bir dizi uluslararası eğitim atölyelerine başarıyla ev sahipliği yaptı ve Türkiye, İtalya ve Portekiz'den eğitimcileri işyeri tabanlı mesleki eğitimde dijital yeterlilikleri güçlendirmek için bir araya getirdi.
Program boyunca katılımcılar, dijital becerilerini ve öğretim metodolojilerini geliştirmek için tasarlanmış etkileşimli ve işbirlikçi oturumlara katıldılar. İlk gün varış ve oryantasyon için ayrıldı. İkinci gün, çalıştaylar buz kırıcı etkinlikler ve proje hedeflerine girişle başladı, ardından mesleki eğitimde dijital yeterlilik ihtiyaçları ve özel bir dijital yeterlilik çerçevesinin geliştirilmesi üzerine tartışmalar yapıldı.
Üçüncü gün, dijital okuryazarlık ve çevrimiçi pedagoji öğretme stratejileri, dijital araçların mesleki eğitime entegrasyonu ve dijital yeterlilik değerlendirme yöntemlerinin geliştirilmesi gibi pratik yönlere odaklandı. Katılımcılar ayrıca mesleki eğitim ortamlarında kalite güvencesine yönelik yaklaşımları da araştırdı. Eğitimin son gününde, eğitimciler gerçek yaşam vaka çalışmalarını ve en iyi uygulamaları inceledi, kendi deneyimlerini paylaştı ve kurumlarında dijital yeterlilikleri uygulamak için eylem planları tasarlamak üzere gruplar halinde çalıştı. Program bir değerlendirme ve geri bildirim toplama ile sona erdi ve son gün seyahate ayrıldı.
Eğitime ek olarak, katılımcılar Akçakoca - Düzce ve çevresinin tarihi, kültürel ve doğal zenginliklerini keşfetme fırsatı buldular. Karadeniz'in kıyı cazibesi, yemyeşil manzaralar, geleneksel Türk mimarisi ve yerel mutfak deneyimleri, hareketliliğe zenginleştirici bir kültürel katman ekleyerek katılımcılar arasında daha derin bir kültürlerarası anlayışı teşvik etti.
Bu girişim, mesleki eğitim sektöründeki öğretmenlere ve eğitmenlere büyük fayda sağlayarak, onlara öğretim uygulamalarını modernize etmek için araçlar, bilgi ve güven sağladı. Sonuçlar arasında mesleki müfredatlarda daha güçlü dijital entegrasyon, kalite standartları konusunda daha iyi farkındalık ve sınırlar ötesi eğitim inovasyonuna daha işbirlikçi bir yaklaşım yer aldı.
Uygulamalı eğitim, kültürel değişim ve stratejik planlamanın bir araya gelmesiyle, atölye dizisi projenin Avrupa genelinde dijital yeterlilikleri geliştirme ve işyeri tabanlı mesleki eğitimin kalitesini iyileştirme misyonunu gerçekleştirmede önemli bir adım attı.